Appen Alltid öppet

”Alltid öppet” är Region Stockholms vårdapp. Du loggar in säkert med BankID och kan bland annat ha videomöte med din vårdgivare. På den här sidan kan du läsa mer om Alltid öppet-appen och vilka funktioner som finns hos oss.

Videomöte

Med videomöte kan du enkelt möta vården på en plats som passar dig. Om vi bedömer att du behöver komma till oss kan du få en tid för besök på mottagningen.

Någon av våra medarbetare bokar videomötet åt dig. Du kan se ditt bokade videomöte i appen Alltid öppet.

Så här gör du när du ska ha videomöte 

  1. Se till att du har laddat ner appen Alltid öppet
  2. Logga in säkert med BankID eller Freja eID Plus
  3. Några minuter innan avtalad tid loggar du in i appen. Du hittar ditt videomöte under rubriken Mina ärenden. Tryck på "videomöte" och sedan "starta video". Videomötet startar när vårdgivaren ansluter till mötet.
  4. Sitt på en lugn plats med god internetuppkoppling där du kan prata ostört, använd gärna headset

Boka om eller avboka videomöte

Du kan själv avboka eller boka om ditt videomöte. Det måste du göra senast 24 timmar innan ditt videomöte, annars debiteras du för uteblivet besök. Detta gäller även om du har frikort, är under 18 år eller 85 år och äldre.

Avgift

Du betalar samma avgift som vid ett fysiskt möte med den yrkeskategori du träffar. Frikort gäller. Videomöten betalas via faktura.

Tolk

Det finns möjlighet att ha med tolk vid videomöte. Kontakta mottagningen i förväg och meddela att du önskar tolk.

Skyddad identitet 

Om du har skyddade personuppgifter eller har spärrat din journal kan du inte använda Alltid öppet för att ha kontakt med vården.

Ladda ner appen

Om du har en iPhone eller iPad kan du gå in i App Store och söka på Alltid öppet. Du kan också ladda ner appen från App Store via: itunes.apple.com

Om du har en Android-telefon eller surfplatta kan du öppna Play Butik och söka på Alltid öppet. Du kan också ladda ner appen från Google Play via: play.google.com

Du som har en Huawei-telefon kan ladda ner appen från Huawei AppGallery.

Support tekniska frågor

Har du behov av support och tekniska frågor är du välkommen att kontakta oss.

Här kan du fylla i ett formulär så återkommer vi till dig.

Idéer om utveckling?

Har du idéer på vilka funktioner du skulle vilja ha i appen? Berätta det gärna för din vårdgivare hos oss.

Senast ändrad 2021-06-07